شناسهٔ خبر: 183954 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

رژیم صهیونیستی دشمن مشترک همه مسلمانان است/ جبهه مقاومت قوی‌تر و قاطع‌تر پاسخ می دهد

ابراهیم عزیزی شیراز رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای اسلامی به ویژه برخی از کشورهای عربی باید به این باور برسند که رژیم صهیونیستی دشمن مشترک همه مسلمانان است و قطعا باید بدانند که این رژیم خوی تجاوزگرانه خود را به سمت آنها هم خواهد برد.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم عزیزی درباره حمله رژیم صهیونیستی به اهداف مرتبط با حزب‌الله در جنوب و استان بقاع در شرق لبنان گفت: شب گذشته شاهد جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم جنوب لبنان بودیم و این سوال مطرح است که علت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی چیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: معتقدم شکست رژیم صهیونیستی در میادین مختلف نبرد به ویژه در عملیات طوفان الاقصی، عملیات وعده صادق، عملیات اربعین، عملیات در دریای سرخ، عملیات اخیر در تلاویو، شکست سیاست توسعه این رژیم از نیل تا فرات، سبب آسیب‌های جدی به این رژیم شده تا شکست‌های عملیاتی و اطلاعاتی از جبهه مقاومت دریافت کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس یادآور شد: رژیم نامشروع صهیونیستی و در این سالها تلاش کرده با بهره بردن از همه ظرفیت‌ها نظامی، مناطق اشغالی را با ماشین جنگی به آتش بکشد، ولی شکست‌های پی در پی این رژیم و عدم پاسخگویی به افکار عمومی و اشغالگران سبب شده که به رفتارهای جنایتکارانه نظیر حمله به لبنان روی بیاورد.

حزب الله بر حمایت از مقاومت حماس در غزه اصرار دارد

وی با بیان اینکه هدف این رژیم برای اقدام جنایتکارنه علیه لبنان، ایجاد فاصله بین حزب الله و حماس است، تصریح کرد: این رژیم مدت‌ها است سیاست جدایی بین این دو جبهه را دنبال می‌کند. اما عدم همراهی حزب الله با هدف صهیونیست‌ها و اصرار به حمایت از جبهه مقاومت در غزه دلیل دیگری برای اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه به رغم این جنایت‌ها، پیروزی جبهه مقاومت نزدیک است، گفت: همانطور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند، جبهه مقاومت پیروز این نبرد است و در حقیقت این رژیم با این اقدامات و خوی وحشیگری، موجبات شکست و سقوط خود را فراهم کرده و جبهه مقاومت قوی‌تر، مجهزتر و قاطع‌تر ازگذشته اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها را پاسخ قاطع خواهد داد.

عزیزی درباره تلاش نتانیاهو برای محقق کردن ایجاد روابط دیپلماتیک با برخی از کشورهای عربی،تصریح کرد: کشورهای اسلامی به ویژه برخی از کشورهای عربی باید به این باور برسند که رژیم صهیونیستی دشمن مشترک همه مسلمانان است و قطعا باید بدانند که این رژیم خوی تجاوزگرانه خود را به سمت آنها هم خواهد برد.

رژیم صهیونیستی در طرح آبراهام هم شکست خورد

این نماینده مجلس تصریح کرد: رژیم صهیونیستی طرحی به نام آبراهام یا همان ابراهیم داشت تا طبق آن با کشورهای عربی روابط دیپلماتیک برقرار کند. اما عملیات طوفان الاقصی نقشه شوم رژیم صهیونیستی را بر هم زد و باور داریم در این حوزه هم شکست خواهد خورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ظرفیت‌های جبهه مقاومت بیشمار است، خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت از ظرفیت‌های خود همیشه هوشمندانه و به موقع استفاده کرده است و این رویکرد هوشمندانه جبهه مقاومت سبب شده که عرصه بر رژیم صهیونیستی تنگ شود.

رژیم صهیونیستی روز گذشته مناطق جنوب لبنان از جمله بخشی از مناطق مسکونی این منطقه را مورد حملات وحشیانه خود قرار داد که در جریان این حملات تعدادی از شهروندان لبنانی به شهادت رسیدند و تعدادی نیز زیر آوار مدفون شدند

رسانه های خبری گزارش دادند شب گذشته، رژیم صهیونیستی بیش از ۳۰ نوبت، حومه جنوبی بیروت را بمباران کرد که این حملات همچنان نیز ادامه دارد.

ساختمان مناطقی همچون «الکفاءات»، «الشویفات»، «الحدث» و «اللیلکی» در حومه جنوبی بیروت زیر آتش شدید جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

نظر شما